Thursday, March 12, 2009

Membangunkan MOOD Dalam Masa 5 minit

Apakah anda sejak kebelakangan ini berasa hilang mood untuk berasmara disebabkan masalah kebosanan, terlalu letih atau kerana pasangan anda terlalu gila bekerja? Apapun alasanya, jgn biarkan mood berasmara lenyap ditelan bumi. Hanya dlm masa 5 minit, anda dan pasangan anda sudah bersedia untuk "terbang"ke alam romantik


Minit 1 :

Ingatlah pada sesuatu yg dapat membangkitkan kenangan akan masa-masa romantis.Misalnya pilih pakaian tidur seksi yg anda kenakan pada malam pengantin dulu. Hal ini merupakan satu cara menyampaikan isyarat tanpa harus merangkai kata-kata.


Minit 2:

Sapukan sedikit saja perfume atau minyak wangi kegemaran suami anda kebelakang cuping telinga anda. Tunggu satu minit, hingga keharumannya benar2 terserap. Hasilnya? Anda dapat rasakan sendiri!


Minit 3:

Urut, dan sapukan beberapa titik ditelapak kaki anda losyen beraroma papermint. Kesannya akan menjalar keseluruh tubuh, dan anda akan berasa lebih releks untuk bercinta.


Minit 4:

Lakukan latihan pernafasan selama satu minit.. Caranya mudah sajer, letakkan keadaan tubuh anda dlm keadaan rileks. Kemudian letakkan telapak angan anda di daerah sekitar perut, dan tarik nafas dlm2. Setelah itu hembus nafas perlahan-lahan.


Minit 5:

Perdengarkan muzik kesayangan anda yg dpt membuat anda lebih tenang dan rileks. Jgn memikirkan soal anak dan pekerjaan. Biarkan fikiran anda melayang sesuka hati anda.


Selepas Lima Minit

Selain 5 minit di atas, tahukah apa yg boleh menjadi perangsang bagi menimbulkan hasrat seksual apabila anda mula merasa jenuh untuk bercinta? Untuk menipta mood diama anda dan pasangan dapat sama2 berasa seksi dan "menginginkannnya", cuba cara berikut:

-Agar Sentiasa Ghairah

Kembalikan ingatan anda berdua pada bau tubuh pasangan atau wangian yg melekat pd tubuh pasangan saat pertama kali bercinta. Setelah bau2an itu lekat kembali, bayangkanlah dan bernafaslah dalam2 sambil mulai menyentuh dan memeluk tubuh pasangan.

-Agar Sentiasa Terasa Berdekatan

Ketika pasangan anda pergi ke suatu tempat utk beberapa waktu, dekatkan diri anda pdnya dgn mengenakan baju tidur yg sudah dipakai sebelumnya. Aroma baju yg sudah menyatu dgn bau tubuhnya akan membuat anda berasa berada dekat dgnnya. Sebaliknya jika anda yg perlu pergi, masukkan sehelai bajunya di dlm beg anda. Setiap kali hendak tidur, letakkan baju itu dekat anda. Pasti anda rasa dia ada di sebelah anda.

-Agar "Rujuk" Kembali

Pertengkaran kecil, asal saja tidak terlalu kerap, adalah hal yg wajar. Cuba berbaik semula dgn segera dan jgn tunggu lama2. Fokuskan fikiran anda terhadap bau2 khas pasangan, saat anda berdua berada dlm kemarahan. Kosentrasi dlm2, dan anda akan berasa lebih tenang, serta emosi tidak lagik tinggi.

-Agar AfterPlay Tetap Hangat

Kenali bau yg tinggal pd cadar setelah anda berdua mencapai puncak. Biarkan pasangan anda anda juga menghirup bauan-bauan ini hingga dia tetap terus ingin berdekatan dan memeluk anda walau "pesta" sebenarnya sudah selesai!

0 comments: