Wednesday, October 08, 2008

Frust .....


Ada banyak jenis frust dalam hidup... org yg tgh frust pun ada macam2 jenis ... ada yg bila dah frust, pasal cinta la biasanya sampai sanggup terjun jambatan, terjun lombong, bidan terjun dan mcm2 lagi.. perasaan frust ni susah nak digambarkan melainkan bila dirasai oleh diri makhluk tersebut saja jer.. bleh dikatakan semua org pnah rasa frust..pendek kata org yg xpnah frust dalam hidup dia maknanya dia bukan org la...gua tengah frust time gua post blog nih... mmg mcm bebal je nak taip..mana xfrustnya..gua harap time Interview aritu gua dapatla jawatan dalam kerajaan tuh..balik2 xdapat...time interview siap speaking lagi...walaupun gua xpandai speaking..org yg interview gua pun mcm dah bagi hint je yg gua konfirm dapat...balik2 bila check result kt spa..jadi lain..tu yg frust nih...

Xpe..gua xkan terjun mn2 lombong..walaupun lombong tu lombong blakang umah awek gua.. gua akan cuba lagi... no problem..insyallah banyak lagi kerja lain...maybe sesapa yg dapat tu sebab nasib jer...maybe org yg interview gua tu pilih kasih..maybe diorang xda mata kot atau diorang semua xcukup pandai nak judge org... makhluk mana la yg amik diorang utk interview gua nih... semua soklan diorang sepantas kilat je gua tangkis dengan penuh keyakinan dan iltizam(walaupun gua xsure apa tu iltizam) disebabkan perasaan frust yg sedang membuak2 dalam diri gua..gua gagahkan diri untuk teruskan kehidupan ini...

Maybe gua kena terima je hakikat yang gua xda rezeki kt situ...rezeki gua Allah dah tetapkan kt tempat lain...xpe usaha lagi... gua akan cuba plak untuk jawatan lain..selagi xdapat selagi tu la kena cuba...kalau dah usaha xdapat tu mmg konfirm gua xda rezeki kt situ..

2 comments:

CT said...

"selagi xdapat selagi tu la kena cuba...kalau dah usaha xdapat tu mmg konfirm gua xda rezeki kt situ.. "

Sekali gagal jng. putus asa dan kecewa. Teruskan berusaha, berdo'a dan kemudian bertawakkal pada Allah...amalkan '3B' nie dalam hidup kita insyaAllah suatu hari adik akan berjaya! Wassalam:)

Shah said...

Tenkiu very2 much kakak... I really miss u