Friday, October 10, 2008

Life...

Memang btul la perumpamaan "MASA ITU EMAS". sedar xsedar dah byk tahun berlalu tapi aku masih tercari2 makna sebenar hidup ni.. bila tengok kengkawan aku time sekolah dulu aku rasa jeles plak..mana x jeles..yg lain semua dah hidup senang..aku nih je yg masih merangkak2..kekadang aku sendiri pelik..bukan sebab xdak perancangan masa depan, mungkin terlalu banyak perancangan atau sebab aku ni terlalu berfikiran negatif..

apa yang aku harapkan kehidupan yang lebih baik dari sekarang ni..at least ada keje yang menjamin masa depan aku dan keluarga...kalau xda proper planning mmg susah giler nak survive dalam dunia skarang nih.. aku rasa bukan aku sorang je yang bermasalah pasti ramai lagi mereka kat luar sana tu yg mengalami nasib yg sama atau lebih teruk lagi..

Tapi org kt malaysia still ada power lagi arr.power untuk membeli..contoh raya yg baru lepas nih... ramai giler org kt bazaar2 raya kt seluruh negara nih...shopping sakan...walaupun hari raya tu yang sebenarnya disambut sehari jer..tapi sebab raya ni meriahnya setahun sekali...so apa la salahnya sambut dengan gempak gitu...

Hari ni memang mengajar aku satu erti yang penuh makna...hari ni aku mula sedar yang aku perlu lebih peka dan yakin serta jgn jadi baloq liat (malas arr) untuk mencapai apa yang aku idamkan..kalau org lain mampu.. aku juga mampu (sebab aku pun org).. moga esok yang aku tunggu lebih baik dari hari ni dan sebelumnya..

Shah

0 comments: